teamtva! partner Mailplus lanceert krachtige A/B testfunctie

09-09-2014

MailPlus is op het gebied van online marketing al jaren onze solide partner. Deze week lanceerde MailPlus een nieuwe versie, waarin opgenomen een razend handige A/B splittest functie voor het optimaliseren van online mailings.

 

Wat is een A/B splittest?

Om bij het begin te beginnen: wat is een A/B splittest nu eigenlijk? Bij een A/B splittest worden van één bericht twee varianten gemaakt. Een deel van de doelgroep ontvangt variant A, een gelijk deel ontvangt variant B. Gedurende een in te stellen periode wordt bijgehouden welke variant het beste scoort. Na de testduur ontvangen de overige contacten uit de doelgroep het bericht wat het beste uit de test is gekomen.

Door het uitvoeren van splittesten leert u uw doelgroep dus beter kennen. Hoe meer u over het gedrag van uw doelgroep weet, hoe beter een mailing op uw doelgroep afgestemd kan worden. En hoe hoger het effect zal zijn.

 

Wat kan ik dan testen?

Er zijn veel onderdelen waar een e-mailbericht op getest kan worden. Dit varieert van de look & feel tot de content van een bericht.

Onderwerpregel - Het aanpassen van een onderwerpregel heeft invloed op de open ratio. 
Naam afzender - De naam van de afzender geeft aan dat het bericht van uw organisatie komt en wekt vertrouwen. Dit heeft effect op de open ratio. 
Verzendtijdstip - Door een bericht op twee verschillende momenten te versturen ziet u wanneer uw doelgroep actief is. 
Lay-out - Speel bijvoorbeeld met de afbeeldingen om te zien welk type afbeelding een positief effect op de conversie-ratio heeft. 
CTA tekst - De CTA zorgt voor de meeste conversies, hier kan ook mee gespeeld worden. Is het beter om te kiezen voor een button of werkt een hyperlink in de tekst toch beter?

 

Meer weten?

Wij hebben gesmuld van deze nieuwe ontwikkeling en willen hem graag met u delen. Als u contact met ons opneemt, laten we u graag alle mogelijkheden zien!